Marktplaats niveau nu

Door Audipower op vrijdag 8 november 2013 08:58 - Reacties (31)
Categorie: test, Views: 6.376

Ik zie dat het afbeelding niet juist wordt afgebeeld, (rechtermuis klik afbeelding bekijken).



http://s17.postimg.org/aoce889r3/MP2013.png

Wat denken jullie?

http://s17.postimg.org/aoce889r3/MP2013.png

Volgende: UPS klacht, wat is mijn recht? 12-'14 UPS klacht, wat is mijn recht?

Reacties


Door Tweakers user dj_vibri, vrijdag 8 november 2013 09:17

"Afbeelding bekijken" toont nog niet de hele image.... Heb dan maar de source genomen en in een nieuwe tab geopend.

Door Tweakers user Audipower, vrijdag 8 november 2013 09:22

dj_vibri schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 09:17:
"Afbeelding bekijken" toont nog niet de hele image.... Heb dan maar de source genomen en in een nieuwe tab geopend.
Dank tweakers maar voor de optie om je eigen foto's te posten...


Door Tweakers user Dadona, vrijdag 8 november 2013 09:23

Dat je je waarschijnlijk beter bij systeem en netwerkbeheer kunt houden. ;)

Door Tweakers user mincedmeat, vrijdag 8 november 2013 09:36

Dit overschat het niveau van Marktplaats nog een beetje.

Door Tweakers user Audipower, vrijdag 8 november 2013 09:45

dbhuis schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 09:36:
Dit overschat het niveau van Marktplaats nog een beetje.
Vind je? Nu zit ik in mijn vrije tijd wat vaker op MP, van verhalen wat ik hoor dat er nu zelden eerlijke verkoper tegenkomt.

Door Tweakers user Audipower, vrijdag 8 november 2013 09:45

Dadona schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 09:23:
Dat je je waarschijnlijk beter bij systeem en netwerkbeheer kunt houden. ;)
Mijn paints skills zijn niet al te best I know :P thanks!

Door Tweakers user jarrin, vrijdag 8 november 2013 10:04

Opzich heb ik altijd wel goede ervaringen gehad met de verkopers van MP. Alhoewel ik liever bij de V&A van Tweakers mijn boodschapjes doe.

Heel vervelend vind ik ook de "2ehandsadvertemties" van bedrijven, die gewoon doodleuk doorlinken naar hun website.
Nee, marktplaats is zeker niet meer zo overzichtelijk al vroeger, maar om nou te zeggen dat het helemaal vol zit met oplichters...Gewoon je gezond verstand gebruiken bij een aankoop.

Door Tweakers user mincedmeat, vrijdag 8 november 2013 10:08

nusupport schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 09:45:
[...]
Vind je? Nu zit ik in mijn vrije tijd wat vaker op MP, van verhalen wat ik hoor dat er nu zelden eerlijke verkoper tegenkomt.
Probeer de laatste tijd wat dingen te verkopen en te kopen. Ben waarschijnlijk al opgelicht voor een iPad ( vandaag nog even afwachten, als hij er dan niet is ben ik opgelicht. Genoeg checks gedaan overigens, ik dacht dat het betrouwbaar was. )

Een andere verkoopster probeerde me ook op te lichten voor zo'n ding: ik zocht uiteraard de foto's op die ze stuurde ( Google Image Search) dus de eerste drie vond ik gelijk. Dus ik zeg:"Googlen kan ik zelf ook wel, ik wil graag foto's die je zelf gemaakt hebt." Dus stuurt ze weer een foto: weer van internet geplukt. Zegt ze: "Ja, ik bied hem ook aan op Speurders en Ebay." De verkoper op Ebay kwam uit de VS... alsof ik dom ben.

Andere verkopers reageren gewoon niet meer zodra je om foto's vraagt. Te lui denk ik?

En dan de reactie op je advertenties: niet eens een net geschreven mail. Voorbeeld: ik verkoop een PSP. De mail die ik krijg: "30." Letterlijk alleen maar een cijfer. ( En daarbij was het een beledigend laag bod.)

Andere mail: "ja ben je er vandaag dan kom ik hem halen op me scooter." Geen groet, geen vragen, geen leestekens, niets. En dan nog spelfouten ook. ( Ik heb echt een hekel aan de me en mijn fouten.)

En de advertenties van anderen: ik was dus op zoek naar een iPad. Kom ik een advertentie tegen: "tablet ." Dat was letterlijk alles wat er in de advertentie stond, met een foto van 30*30. Zo wil je ook echt niets verkopen he.

En deze resultaten krijg je pas nadat je je eerst door de honderden bedrijfsadvertenties doorgeworsteld hebt. Marktplaats is werkelijk niets meer, het enige waarom het nog bruikbaar is is vanwege de userbase.

Marktplaats heeft ook zo'n lekker systeem om je te "beschermen" tegen oplichters. Degene waarmee ik een deal had is nu dus geblokkeerd vanwege oplichterij. Omdat alle communicatie via de servers van Marktplaats gaat, kan ik hem nu dus op geen enkele manier meer bereiken ( hij had een privenummer en heb zijn mailadres niet gekregen.) Zo kan ik hem dus nooit ter verantwoording roepen. De enige die ze beschermen met dit systeem zijn de oplichters.

Ben ik blij met Tweakers, daar krijg je ten minste normale reacties, biedingen en betrouwbare verkopers ( meestal dan.)

[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 november 2013 10:25]


Door Tweakers user Luuk1983, vrijdag 8 november 2013 10:26

Over niveau gesproken, 'Marktplaats niveau' is één woord, dus het is Marktplaatsniveau of eventueel Marktplaats-niveau als je 'Marktplaats' als merknaam beschouwd.

Door Tweakers user Audipower, vrijdag 8 november 2013 10:33

@dbhuis

_/-\o_ Same here! Zoeken naar een product van een particulier is zoeken naar naald in hooiberg, dan hopen dat die wel nog reageert.

MP is nu bomvol met oplichters, scammers, handelaars.

Laatst mijn macbook verkocht aan jonge kerel, die mijn macbook zou gaan gebruiken voor zijn studie! Nou 2 dagen later stond die op MP te koop voor 100,- meer.
Even zijn advertentie doorgenomen, en ja hoor weer een Handelaar...

Handelaar maken naar mijn mening hele MP kapot.

Door Tweakers user Audipower, vrijdag 8 november 2013 10:35

Luuk1983 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 10:26:
Over niveau gesproken, 'Marktplaats niveau' is één woord, dus het is Marktplaatsniveau of eventueel Marktplaats-niveau als je 'Marktplaats' als merknaam beschouwd.
Ik ben geen Nederlander, maar toch bedankt voor je Inzichtvolle en vooral hele informatieve input aan mijn blog.

[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 november 2013 10:40]


Door Tweakers user Luuk1983, vrijdag 8 november 2013 10:48

nusupport schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 10:35:
[...]

Ik ben geen Nederlander, maar toch bedankt voor je Inzichtvolle en vooral hele informatieve input aan mijn blog.
Ach joh, ik bedoelde het niet zo vervelend als dat het misschien overkwam. Beetje mierenneuken, dat geef ik meteen toe, maar ik vond het wel toepasselijk dat je zelf klaagt over het niveau (en taalgebruik) van mensen op Marktplaats.

Anyway, je kan er alleen maar wat van leren!

Inhoudelijk kan ik zeggen dat als ik iets op marktplaats koop, ik dat vooral alleen doen als ik ergens langs kan gaan, kan kijken of het wat is en vervolgens kan betalen en meteen meenemen. Op marktplaats doe ik niks op afstand of met vooruit betalen. Dat doe ik op Tweakers V&A bijvoorbeeld wel veel eerder. Verkopen geldt hetzelfde voor: mensen komen maar langs, betalen wat er afgesproken is en gaan weer. Ik doe ook niet meer aan dingen reserveren tot een week later om vervolgens niks meer van degene te horen. Wie het eerst komt, die heeft de deal.

Door Tweakers user hyptonize, vrijdag 8 november 2013 10:59

nusupport schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 10:35:
[...]

Ik ben geen Nederlander, maar toch bedankt voor je Inzichtvolle en vooral hele informatieve input aan mijn blog.
Waarom reageren mensen altijd boos, sarcastisch of cynisch als ze op hun taalfouten gewezen worden? Het is toch juist fijn om gecorrigeerd te worden. Van fouten moet je leren, maar dat kun je pas doen nadat je op die fouten gewezen bent. Het enige doel van het corrigeren is om de wereld een betere plek te maken.

Door Tweakers user MAX3400, vrijdag 8 november 2013 11:10

MP is de laatste tijd zelf ook goed bezig *kuch* Betaal je een bepaald bedrag om een advertentie te mogen zetten; vind MP het nodig om de advertentie te verwijderen na 10 dagen want niet verkocht & te weinig bekeken.

Waitwut? Ik bied een niche-produkt aan waarvoor mogelijk nog geen 2000 particulieren in NL interesse in hebben en/of waar die particulieren pas volgende week of over een maand behoefte in hebben. Maar MP neemt dan maar het heft in eigen hand en dus "rm -rf /jouw-advertentie" zonder restitutie van geld?

Je zou bijna gaan denken dat MP de crisis in stand houdt met dit soort praktijken...

Door Tweakers user Audipower, vrijdag 8 november 2013 11:12

hyptonize schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 10:59:
[...]

Waarom reageren mensen altijd boos, sarcastisch of cynisch als ze op hun taalfouten gewezen worden? Het is toch juist fijn om gecorrigeerd te worden. Van fouten moet je leren, maar dat kun je pas doen nadat je op die fouten gewezen bent. Het enige doel van het corrigeren is om de wereld een betere plek te maken.
Niet lullig bedoel hoor maar, Ik bepaal of het fijn is of niet, niet u. :)
Ik vind het gewoon irritant om te zien als er topic / blog ergens overgaat en dat er altijd mensen zijn van: Oh maar dat zeg je verkeerd hoor!! Dit en dat schijf je zo!!!111einz!!.
Als ik taal advies nodig heb, laat ik het wel weten.

Soms lijkt het alsof deze mensen blogs / topics langslopen voor taalfouten.

[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 november 2013 11:13]


Door Tweakers user gast, vrijdag 8 november 2013 11:48

Haha herkenbaar. Jammer hoor dat de eigenaren niet wat meer moeite doen de kwaliteit van het platform omhoog te krikken! Het niveau is bedroevend.

Door Tweakers user Luuk1983, vrijdag 8 november 2013 11:50

nusupport schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 11:12:

Niet lullig bedoel hoor maar, Ik bepaal of het fijn is of niet, niet u. :)
Ik vind het gewoon irritant om te zien als er topic / blog ergens overgaat en dat er altijd mensen zijn van: Oh maar dat zeg je verkeerd hoor!! Dit en dat schijf je zo!!!111einz!!.
Als ik taaladvies nodig heb, laat ik het wel weten.

Soms lijkt het alsof deze mensen blogs / topics langslopen voor taalfouten.
Nee hoor, ik ben zeker geen taalpurist en ik maak zelf ook genoeg fouten. Het viel me gewoon direct op, doordat de fout in je topic title staat. Het klopt dat in het Engels je alle woorden los schrijft, maar in het Nederlands schrijf je samengestelde woorden gewoon aan elkaar. Deze fouten worden steeds meer gemaakt. Excuses als je je er door aangevallen voelt, dat is zeker niet de bedoeling. Maar ik hoop wel oprecht dat je je er nu iets bewuster van bent, zodat je in officiële stukken (sollicitatiebrief anyone?) minder fouten maakt.

Ik ben het persoonlijk met je oneens dat als een blog ergens over gaat dat spelling dan niet belangrijk meer is. Het probleem is dat teveel mensen naar mijn mening deze insteek hebben. En daarmee valt het me op hoe slecht er eigenlijk gespeld wordt.

Maar goed, ik heb niet je hele blog van voor tot achter gechecked op spelfouten en dat ga ik ook niet doen. Laten we weer ontopic gaan :)

[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 november 2013 11:51]


Door Tweakers user Audipower, vrijdag 8 november 2013 12:03

Luuk1983 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 11:50:
[...]

Nee hoor, ik ben zeker geen taalpurist en ik maak zelf ook genoeg fouten. Het viel me gewoon direct op, doordat de fout in je topic title staat. Het klopt dat in het Engels je alle woorden los schrijft, maar in het Nederlands schrijf je samengestelde woorden gewoon aan elkaar. Deze fouten worden steeds meer gemaakt. Excuses als je je er door aangevallen voelt, dat is zeker niet de bedoeling. Maar ik hoop wel oprecht dat je je er nu iets bewuster van bent, zodat je in officiële stukken (sollicitatiebrief anyone?) minder fouten maakt.

Ik ben het persoonlijk met je oneens dat als een blog ergens over gaat dat spelling dan niet belangrijk meer is. Het probleem is dat teveel mensen naar mijn mening deze insteek hebben. En daarmee valt het me op hoe slecht er eigenlijk gespeld wordt.

Maar goed, ik heb niet je hele blog van voor tot achter gechecked gecheckt op spelfouten en dat ga ik ook niet doen. Laten we weer ontopic gaan :)
Je punt is inderdaad duidelijk, iedereen kan wel eens taalfout maken.
Thanks!

[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 november 2013 12:04]


Door Tweakers user ozzynator, vrijdag 8 november 2013 12:23

Komt natuurlijk doordat MP door E-bay is gekocht en dat dat simpelweg terug verdiend moet worden.
Auto B. de Haas, gewaardeerd collega van Bovag garage T. de Beun overigens, trekt hiermee natuurlijk een veel groter publiek dan via zijn advertentie in het lokale sufferdje en het is goedkoper dan het bijhouden van een eigen website.

Word er ook schijtmoe van, dat als je iets opzoekt, je eerst 23,6 pagina's commerciele shit weg moet scrollen.

Door Tweakers user mincedmeat, vrijdag 8 november 2013 12:32

nusupport schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 10:33:
@dbhuis

_/-\o_ Same here! Zoeken naar een product van een particulier is zoeken naar naald in hooiberg, dan hopen dat die wel nog reageert.

MP is nu bomvol met oplichters, scammers, handelaars.

Laatst mijn macbook verkocht aan jonge kerel, die mijn macbook zou gaan gebruiken voor zijn studie! Nou 2 dagen later stond die op MP te koop voor 100,- meer.
Even zijn advertentie doorgenomen, en ja hoor weer een Handelaar...

Handelaar maken naar mijn mening hele MP kapot.
Ik snap het zelf eerlijk gezegd niet helemaal, want niemand zit toch op internet om vervelend te zijn voor anderen? Uiteindelijk ben je toch veel blijer als je jezelf en een ander blij hebt gemaakt met een eerlijke deal? Maar ja, misschien is dat wat te ideologisch.

Wat handelaren betreft: die zouden verwijderd moeten worden.

Heb net wel een mail terug gehad van Marktplaats over de ( mogelijke) oplichting, en ik moet zeggen dat ze wel goed proberen te helpen dus dat waardeer ik dan weer wel.

Door Tweakers user onok, vrijdag 8 november 2013 13:21

Ik gebruik Marktplaats eigenlijk bijna nooit meer. De laatste keer dat ik iets 2de hands heb gekocht is een jaar geleden. Dat ging overigens prima.

Marktplaats tip: Ga altijd voor direct contact. Of je nou koopt of verkoopt: altijd afhalen. Er is geen betere manier om te bepalen of iets kosjer is of niet. En als je op zoek bent naar iets, kies dan altijd voor "gebruikt" en niet voor "nieuw" of "zo goed als nieuw". Op die manier filter je de winkels eruit.

Door Tweakers user mincedmeat, vrijdag 8 november 2013 13:52

onok schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 13:21:

Marktplaats tip: Ga altijd voor direct contact. Of je nou koopt of verkoopt: altijd afhalen. Er is geen betere manier om te bepalen of iets kosjer is of niet. En als je op zoek bent naar iets, kies dan altijd voor "gebruikt" en niet voor "nieuw" of "zo goed als nieuw". Op die manier filter je de winkels eruit.
Die manier van filteren wist ik inderdaad ook al. En het afhalen ben ik nu ook achter :+

Door Tweakers user PdeBie, vrijdag 8 november 2013 16:14

Marktplaats. Ik kom er al maanden, misschien zelfs jaren, niet meer.
Sinds de overname van Ebay is het keihard achteruit gegaan. Met name de advertenties van bedrijven die de overmaat hebben in de zoekresultaten zijn zeer irritant.

Zo zocht ik ooit op '207 RC interieur'. De eerste 2 pagina's stonden alleen maar algemene 207 interieur zaken en het eerste complete interieur wat ik tegenkwam was weer geen RC interieur, maar een normaal interieur met in de advertentie de tekst 'past ook in een RC!'.

Door Tweakers user Amanoo, vrijdag 8 november 2013 17:15

Marktplaats is tegenwoordig een zoekmachine om naar bedrijven te zoeken. Probee rmaar eens een particulier iets te zoeken. Bijna niet te doen.

Door Tweakers user mark-k, vrijdag 8 november 2013 17:55

Probeer op marktplaats nog maar eens een auto te vinden met de juiste informatie, lukt je ook niet. Allemaal mongolen die m voor 1 of 100.000 euro erop zetten, vermogen hoger zodat mensen je ad bekijken, biedingen zooi, handelaren die een auto er 6*10^12 keer opzetten, mensen die de advertentie recyclen waardoor je opeens een mercedes tussen de volkswagens hebt staan etc.... Gewoon lekker autoscout24 tegenwoordig, daar kun je tenminste nog een beetje fatsoenlijk filteren (alhoewel dat ook minder wordt)

Door Tweakers user XM86BX, vrijdag 8 november 2013 19:22

Als je een auto zoekt, kan je ook gaspedaal.nl gebruiken. Zoekmachine over diverse (bekende) sites.

Door Tweakers user Kain_niaK, zaterdag 9 november 2013 01:17

Ik deel dezelfde meningen. Van alle websites in Nederland waar ik electronische spullen kan kopen vertrouw ik de websites die ook in de pricewatch te vinden zijn het meeste. Teminste als ze goede userreacties hebben.

Ook zou ik nooit via wat voor tweedehands website dan ook een deal sluiten en dan vooraf geld overstorten. Paypal is in mijn ogen veiliger maar nu ik met bitcoins kan betalen heb ik mijn paypal account nauwelijks nog nodig. Veel servers en andere online diensten die typische gebruikt worden door tweakers zijn op een of andere manier wel te krijgen via een bitcoin betaling. (het word tijd dat de escrow mogelijkheden in het protocol nu eens in de clients gestopt worden, nog geen enkele implementatie gezien die het protocol volledig volgt)

En dan vraag en aanbod. Vraag en aanbod is de enige plaats online waar ik het vertrouw om vooraf geld over te storten naar een particulier. Maar alleen als ik genoeg posts online van kan vinden om een beeld te krijgen van de betrouwbaarheid of wanneer je een aantal positive reviews hebt van Tweakers met een post history zonder negatieve. Met het vraag en aanbod systeem is dat simpel. Als een tweaker die ik online herken een positive reactie achter laat en er nog een paar andere positieve verkopen zijn geweest is dat voor mij genoeg.

En voor de rest ... met ophalen of iemand laten langskomen is ook nog nooit iets mis gegaan. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik vraag en aanbod nog maar een paar heb gebruikt al hoe wel ik het ook gebruikt heb voor mijn familie (die hebben allemaal een tweakers account maar daar staat verder niks op)

Van alles overgekocht, altijd leuk om met tweakers over computers te praten. Het liefste ga ik het spul thuis ophalen en betaal ik cash of log ik ter plekke in en doe een overschrijving, als de andere partij dat als genoeg bewijs beschouwd.

Heb een 295 GTX die ik overgekocht heb via vraag een aanbood, vooruit betaald via online banking van Belgie naar Nederland ... ging allemaal zo heerlijk vlotjes.


Nee hoor, pricewatch en vraag en aanbod zijn de beste systemen in Nederland die ik ken.
Marktplaats heb ik helemaal niet nodig.
Tweakers zou vraag en aanbod ook mogen uitbreiden van mij naar niet tech gerelateerd op één voorwaarde. Alleen mensen toegang geven die een post geschiedenis hebben.
Wil je van het betrouwbare systeem gebruik maken? Dan moet je eerst jezelf een klein beetje bloot geven op GoT. Dat haalt er alle oplichters zo uit. Want de meeste oplichters vallen vrij snel door de mand en als er succesvolle oplichters zijn mogen ze hopen dat ze geen tweakers oplichten want een topic later en er zijn 50 digitale speurneuzen aan het werk en dat is meestal het einde van het verhaal. De oplichter zal geen tweakers meer oplichten, tenzij hij weer opnieuw een account aanmaakt maar daar steken Kees en alle andere moderators en beheerders graag een stokje voor.

De community van Tweakers is de beste die ik ken en ik ben dan ook een heel trots lid. In België is er absoluut niks dat ook maar in de buurt komt. Misschien 9lives.be een heel klein beetje ... maar da's toch totaal anders.

[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 november 2013 01:20]


Door Tweakers user marcel87, zaterdag 9 november 2013 01:32

Wat jij daar zegt Matthijs vind ik wel het grootste nadeel aan Tweakers, je kan er alleen terecht voor al het tech-gerelateerd spul. Daarom gooi ik altijd nog een hoop advertenties op Marktplaats, al is de kwaliteit er bedroevend laag... net als een groot gros van de userbase daar. Af en toe vind je nog eens goed spul en goede verkopers, maar die lijken toch wel schaars te zijn.

Net wat je zegt dus, als T.net toestaat om meer ander spul op de V&A te gooien onder voorwaarden, zou ik geen minuut denken en meteen wegvluchten van MP. ;)

Door Tweakers user Amanoo, zaterdag 9 november 2013 02:08

Ik koop op zich wel eens wat via Marktplaats, en maak ook vooraf geld over, maar het gaat zelden om meer dan een paar tientjes en vaak ook om specifieke zaken zoals studieboeken. Niet echt het type materie waar ik veel zwendelaars tussen verwacht. Tot nu toe altijd goed gegaan. Voor enigszins technische dingen wijk ik meteen uit naar Tweakers V&A, want hier weet je gewoon veel beter met wie je te maken hebt.

Door Tweakers user M.l., maandag 11 november 2013 16:37

Audipower schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 11:12:
[...]

Niet lullig bedoel hoor maar, Ik bepaal of het fijn is of niet, niet u. :)
Ik vind het gewoon irritant om te zien als er topic / blog ergens overgaat en dat er altijd mensen zijn van: Oh maar dat zeg je verkeerd hoor!! Dit en dat schijf je zo!!!111einz!!.
Als ik taal advies nodig heb, laat ik het wel weten.

Soms lijkt het alsof deze mensen blogs / topics langslopen voor taalfouten.
"Taaladvies" moet aan elkaar geschreven worden.

Reageren is niet meer mogelijk